محل تبلیغات شما

یاتاقان، بلبرینگ، رولبرینگ، تسمه و اجزاء آنها

امروزه برینگ ها یا یاتاقان ها اجزاء جدا نشدنی کشاورزی، خودروسازی، کارخانه ها و سایر بخش های صنعتی هستند. چه برینگ ها و یا انواع دیگری از آنها مثل بلبرینگ و رولبرینگ ها اجزاء مورد نیاز این بخش ها می باشند. بنابراین صاحبان صنایع و فروشگاه ها  تمایل به داشتن کیفیت بهتر این محصولات دارند که در سایت مرکز فروش بلبرینگ می توانند به این خواسته برسند. با انتخاب برند مورد نظر خود یا با راهنمایی کارشناسان سایت می توانند بهترین انتخاب را داشته باشند. علاوه بر این نیاز به آشنایی با مطالبی ساده و کاربردی در این زمینه وجود دارد که در سایت مرکز فروش بلبرینگ این اطلاعات در اختیار آنها قرار دارد.

برینگ ها (یاتاقان های) شعاعی و محوری 

رولبرینگ‌ها بر اساس تحمل جهت بار وارد شده به دو دسته تقسیم می شوند:

یاتاقان های شعاعی: یاتاقان های شعاعی بارهایی را تحمل می کنند که غالبا عمود بر شفت هستند، برخی یاتاقان های شعاعی فقط می توانند بارهای شعاعی خالص را پشتیبانی نمایند، در حالی که بیشتر آنها می توانند علاوه بر این، بارهای محوری یک جهته یا در هر دو جهت را نیز تحمل کنند.

یاتاقان های محوری: یاتاقان‌های محوری عمدتا بارهایی را تحمل می‌کنند که در امتداد محور شفت عمل می‌کنند. یاتاقان های محوری بر اساس طراحی‌شان ممکن است بارهای محوری خالص یک جهته یا دو جهته را پشتیبانی کنند، بعضی از آنها بارهای شعاعی را نیز تحمل می‌کنند، در واقع ترکیبی از بارهای مختلف را، اما یاتاقان های محوری نمی‌توانند سرعت را به اندازه یاتاقان‌های شعاعی هم سایز خود تحمل کنند.

زاویه‌ی تماس مشخص می‌کند که یاتاقان مورد نظر جزء کدام دسته از یاتاقان‌هاست اگر زاویه تماس 45 درجه باشد یاتاقان شعاعی است در غیر این صورت جزء یاتاقان های محوری محسوب می‌شود.

اجزاء یاتاقان‌های شعاعی و محوری 

•یاتاقان‌های شعاعی

1.رینگ داخلی

2.رینگ خارجی

3.عناصر غلتشی: غلتک توپی، غلتک سوزنی، غلتک استوانه ای، غلتک مخروطی یا غلطک مارپیچی

4.قفسه

5.نشت‌بند، حفاظ ساخته شده از الاستومر، سپر ساخته شده از ورق فولادی

6.رینگ بیرونی، سطح خارجی

7.منفذ رینگ داخلی

8.سطح شانه رینگ داخلی

9.سطح شانه رینگ خارجی

10.شیار خار حلقوی

11.خار حلقوی

12.سمت جانبی رینگ خارجی

13.شکاف برای نشت بند

14.مسیر غلتشی رینگ خارجی

15.مسیر غلتشی رینگ داخلی

16.شکاف برای نشت بند

17.سمت جانبی رینگ داخلی

.پخی (کج بر)

19.قطر ساچمه توپی

20.کل عرض یاتاقان (برینگ)

21.لبه راهنما

22.لبه حائل

23.زاویه تماس

یاتاقان، بلبرینگ، رولبرینگ، تسمه و اجزاء آنها

یاتاقان، بلبرینگ، رولبرینگ، تسمه و اجزاء آنها

•یاتاقان های محوری

24.واشر شفت

25.اجزاء غلتشی و قفسه مونتاژ

26.محفظه‌ی واشر

27.محفظه واشر با جایگاه کروی

28.جایگاه واشر

یاتاقان های محوری

 

تفاوت بلبرینگ با رولبرینگ

رولبرینگ مدلی از انواع بیرینگ یا یاتاقان است، گاهی ممکن است این سوال در یک فروشگاه تسمه یا فروشگاه بلبرینگ بر اساس پیشنهادات کارشناس فروش آنها پیش بیاید که رولبرینگ چه تفاوت هایی با بلبرینگ دارد؟ و برای خریدار لازم باشد که اصول اولیه ای در مورد بیرینگ ها و انواع آنها بداند.

اگر در جایی دیدید که قیمت بلبرینگ و قیمت رولبرینگ با هم متفاوت است خوبست دلایلش را هم بدانید.

چرا رولبرینگ؟

رولبرینگ‌‌ها، با ایجاد حداقل اصطکاک، لقی و نوسان اجزا دستگاه، مانند شفت‌ها، محورها یا چرخ ها، بارهای بین اجزاء ماشین‌آلات را منتقل می‌کنند.  (شکل.1)

چرا رولبرینگ

 

رولبرینگ‌ها دقت بالا و اصطکاک کمتر را میسر می‌سازند، بنابراین در سرعت های چرخشی بالا، باعث کاهش صدا، گرما، مصرف انرژی و استهلاک می‌شوند. آنها قطعات مقرون به صرفه و قابل تعویضی هستند که عموما اندازه آنها بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی تعریف می‌شود.

معمولا تحمل رولبرینگ برای بارهای از سمت شعاع آن زیادتر است تا بلبرینگ، ساچمه ها با سطح در یک خط در ارتباطند اما بر خلاف بلبرینگ نمی توانند تحمل بار و فشار زیاد در سرعت را از محور خود داشته باشند.

رولبرینگ هم مانند بلبرینگ انواع سوزنی، استوانه ای، بشکه ای، مخروطی، بشکه ای کف گرد را دارد.همان طور که بلبرینگ سرامیکی داریم، بلبرینگ اینچی داریم، بلبرینگ نسوز داریم بلبرینگ روکش دار داریم، بلبرینگ استیل داریم، بلبرینگ ضدزنگ داریم، در مورد رولبرینگ هم این تقسیم بندی ها وجود دارد.

با استفاده از رولبرینگ دو سطح بصورت غلطکی می توانند روی هم بلغزند، تحمل بیشتر فشاری در این سطوح از طرف رولبرینگ خواهیم دید در مباحث بیان شده در بالا متوجه شدید که تفاوت عمده این دو بر اساس ساچمه بکار رفته و تحمل و مقاومت بیشتر است برای رولبرینگ.

همانطور که بلبرینگ های مختلفی داریم مثل بلبرینگ نسوز، بلبرینگ سرامیکی، بلبرینگ راهسازی، بلبرینگ صنایع نفت و گاز که برای همه این موارد رولبرینگ هم داریم توضیحات دیگری هم برای فروش تسمه  در مقاله مربوط به آن برای شما خواهیم آورد.

در سایت مرکز فروش بلبرینگ ما قصد داریم به صورت ساده اما اصولی در رابطه با تفاوت بلبرینگ و رولبرینگ صحبت کنیم، برای همین منظور با ما در سایت مرکز فروش بلبرینگ همراه باشید.

تفاوت بلبرینگ و رولبرینگ

تفاوت بین این دو یعنی بلبرینگ و رولبرینگ در غلتک یا به اصطلاح ساچمه آنهاست، که اگر به شکل کروی یا توپی باشد به آنها بلبرینگ و اگر استوانه ای یا به شکل غلتک باشد به آنها رولبرینگ گفته می‌شود و تفاوت در نحوه عملکرد آنها نیز در منقطه تماس آنها با مسیر غلتش است.

غلتک‌های توپی، تماس نقطه ای با رینگ اطرافشان برقرار می‌کنند (شکل.2)

تماس نقطه ای در بلبرینگ

 

که با افزایش بار بر روی آنها منقطه تماس یک محیط بیضی شکل می‌شود، همین مسئله امکان کاهش اصطکاک غلتشی در سرعت های بالا را فراهم می‌سازد اما ظرفیت حمل بار را محدود میکند.

غلتک‌های استوانهای به جای تماس نقطه‌ای با مسیر غلتش تماس خطی ایجاد می‌کنند، (شکل.3)

تماس خطی در رولبرینگ

 

که با افزایش بار بر روی آنها منطقه تماس تا حدودی یک محیط مستطیلی شکل می‌شود، در این حالت منطقه تماس بزرگتر متعاقبا اصطکاک را بیشتر کرده و همین باعث می‌شود رولبرینگها بتوانند خود را با بار بیشتر و سرعت کمتر نسبت به بلبرینگ هم سایزشان تطبیق دهند. 

انواع قفسه در بلبرینگ و رولبرینگ ها

یکی از اجزا مهم برینگ ها یا یاتاقان ها و به طور تخصصی تر بلبرینگ ها و رولبرینگ ها قفسه یا کیج می باشد که با توجه به اینکه مرکز فروش بلبرینگ قصد دارد سایتی کامل و تخصصی داشته باشد و به مخاطبان خود علاوه بر ارائه انواع محصولات متنوع اطلاعات کاربردی و اصولی را تقدیم کند، می توانید در این قسمت اطلاعات مفیدی را کسب نمایید.

اصلی‌ترین کاربردهای قفسه عبارتند از:

•جدا کردن اجزاء غلتشی برای کاهش گرمای ایجاد شده‌ی ناشی از اصطکاک در یاتاقان

•نگه داشتن اجزاء غلتشی به طور مساوی برای بهینه‌سازی توزیع بار

•هدایت اجزاء غلتشی به منطقه بی بار در یاتاقان

•حفظ کردن اجزاء غلتشی در یاتاقانهای جدا شونده هنگامی که یکی از رینگ های یاتاقان در طی نصب یا پیاده کردن جدا شده است.

قفسه ها به صورت شعاعی قرار گرفته اند (شکل15) یا در

•اجزاء غلتشی 

•رینگ خارجی 

•رینگ داخلی

محل قرارگیری قفسه

 

قفسه‌ها اجازه می دهند روان‌کننده ها به سهولت وارد یاتاقان شوند. رینگی که قفسه ها را در بر گرفته معمولا زمانی استفاده میشود که یاتاقان باید سرعت، سطحی از لرزش بالا و نیروی ماند را از حرکت کل برینگ تحمل نماید.

انواع اصلی قفسه ها عبارتند از:

•قفسه استمپ فی: از ورقه های برنجی یا فولادی ساخته میشوند و سبک اما مقاوم نسبت به دماهای بالا هستند.(شکل16)

•قفسه فی ماشینی: این قفسه ها از برنج گاهی اوقات از فولاد و یا ترکیبی از فات سبک ساخته شده اند که سرعت، دما، شتاب و لرزش بالا را امکان پذیر می‌سازند.(شکل17)

انواع قفسه

 

•قفسه پلیمری: این قفسه ها از پلیمرهایی مانند (polyamide 66 (PA66)، polyamide 46 (PA46 و گاهی از (polyetheretherketone (PEEK  یا از سایر مواد پلیمری ساخته می‌شوند. مشخصه لغزندگی خوب قفسه های پلیمری باعث کاهش اصطکاک شده بنابراین امکان سرعت های بالا را تحت شرایط روغنکاری ضعیف فراهم می‌کند.(شکل)

انواع قفسه

 

این قفسه‌ها خطر گیرپاژ و خرابیهای ثانویه را کاهش می‌دهند به دلیل اینکه آنها می‌توانند در شرایطی که گریس و روان‌کننده محدود هست کار کنند.


markazbearing ها ,یاتاقان ,های ,رولبرینگ ,بلبرینگ ,رینگ ,یاتاقان های ,بلبرینگ و ,و رولبرینگ ,ها و ,اجزاء غلتشی ,کردن اجزاء غلتشی ,یاتاقان، بلبرینگ، رولبرینگ،منبع

کارخانجات و خط تولید در روزهای قرنطینه

فروشگاه های لوازم یدکی باز مکانیکی ها بسته

یاتاقان، بلبرینگ، رولبرینگ، تسمه و اجزاء آنها

در شغل مکانیکی چه مهارت هایی لازم است؟

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین جستجو ها

تبلیغات متنی
perspolis مقاله های من در رز بلاگ بیوتی اسکین بلبرینگ هر چی که بخوای دستگاه سانترال پاناسونیک شرکت ماهان تجهیز آزما آرشیو کتابهای ممنوعه آموزش و آشنایی با زبان های برنامه نویسی و گرافیک پدرو رودریگز